زمان بازی رئال مادرید و دورتموند در فینال لیگ قهرمانان اروپا - فصل ۲۰۲۴ نتیجه بازی برگشت بایرن و رئال مادرید در لیگ قهرمانان+ ویدیو گل‌ها| صعود آقای آنجلوتی به فینال ویدیو خلاصه بازی برگشت بایرن مونیخ و رئال مادرید در‌ لیگ قهرمانان ویدیو گل دوم رئال مادرید به بایرن توسط خوسلو (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدیو گل اول رئال مادرید به بایرن توسط خوسلو (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدیو گل اول بایرن مونیخ به رئال توسط دیویس (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری یک مجمع تک کاندیدای دیگر در هیات‌های ورزشی خراسان رضوی | رئیس هیات شمشیربازی استان انتخاب شد پخش زنده بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین افتخار آفرینی کاراته کاران خراسانی در آسیای مرکزی بازگشت پورعلی گنجی به تمرینات پرسپولیس دلسوزی یک شمشیر باز برای جواد نکونام دفاع مدیر ورزشی اینتر از خرید طارمی پژمان جمشیدی در تیم پرسپولیس! نکونام در پی جذب آقایی‌پور تاریخ دقیق صدور مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس مشخص شد نشست نکونام با مدیران جدید استقلال دیدار ملی‌پوشان فوتسال با مقام معظم رهبری | اهدای انگشتر رهبری به وحید شمسایی پرسپولیس برای وحدت مدارک پزشکی می‌دهد بازگشت دوباره فلیک به مونیخ؟ پیام مهم نکونام به بازیکنان استقلال| ذوب تمام شد!
سرخط خبرها

جوانگرایی در تیم ملی والیبال تبعات خاص خودش را دارد | ایران مقابل ژاپن از پیش‌بازنده شده است

  • کد خبر: ۱۶۸۳۴۳
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
جوانگرایی در تیم ملی والیبال تبعات خاص خودش را دارد | ایران مقابل ژاپن از پیش‌بازنده شده است
کارشناس والیبال ایران گفت: در دیدار مقابل لهستان می‌توانستیم پیروز بازی باشیم، اما کم تجربگی بازیکنان، کار دست ایران داد. جوانگرایی تبعات خاص خودش را دارد. هواداران و اهالی والیبال باید مقداری صبوری کنند تا این بازیکنان آبدیده شوند.

گروه ورزش | شهرآرانیوز، حامد صمدی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز در خصوص عملکرد تیم ملی والیبال ایران مقابل لهستان عنوان کرد: ایران بازی‌های ابتدایی خود را پشت‌سر می‌گذارد و در دیدار نخست خود هم ۳ بر صفر مغلوب ژاپن شد. همانطور که ایران در ترکیب خود تغییرات زیادی داشت، لهستان نیز تغییرات زیادی در ترکیب خود به وجود آورده بود و اکثر بازیکنان اصلی خود را به همراه نداشت.

وی افزود: با توجه به اینکه ایران ۲ ست نخست بازی با لهستان را با پیروزی پشت‌سر گذاشت، اما نتوانست نتیجه را حفظ کرده و از لهستان کامبک خورد. جوانی بازیکنان در این شکست تاثیرگذار بود، اما ایران می‌توانست این بازی را ببرد. کم تجربگی بازیکنان، کار دست ایران داد، اما جوانگرایی تبعات خاص خودش را دارد. هواداران و اهالی والیبال باید مقداری صبوری کنند تا این بازیکنان آبدیده شوند.

کارشناس والیبال ایران بیان کرد: بازیکنانی نظیر خانزاده، حاجی‌پور، ولی‌زاده و سایر بازیکنان جوان نیاز به زمان دارند تا تجربه کسب کنند تا بعد‌ها برای تیم ملی والیبال ایران نتیجه بگیرند.

صمدی در خصوص اینکه آیا باید از تیم بهروز عطایی در لیگ ملت‌های والیبال انتظار نتیجه داشت یا خیر، گفت: بازیکنان تیم ملی در عین اینکه کم تجربه اند، اما با کیفیت هستند و می‌توان از آنان توقع برد داشت. حتی مقابل لهستان می‌توانستند پیروز شوند. سایر تیم‌ها نیز شرایط مشابهی دارند و در لیگ ملت‌ها برای مسابقات آتی مانند المپیک جوانگرایی می‌کنند، اما به کسب نتیجه هم فکر می‌کنند و اینگونه نیست که فقط در مسابقات حضور داشته باشند.

وی تصریح کرد: بازیکنانی نظیر خانزاده، حاجی‌پور و، ولی زاده درست است که جوان هستند، اما کیفیت خوبی دارند و می‌توان از آنان توقع نتیجه داشت. کم تجریگی در گیم‌های حساس ست پنجم کار دستشان داد. امیدوارم در بازی‌های آینده موفق باشند و بتوانند نتیجه هم کسب کنند.

صمدی در خصوص شکست ۳ بر صفر ایران مقابل ژاپن خاطرنشان کرد: ذهنیتی برای بازیکنان ایران ایجاد شده و باید آن ذهنیت را از ذهن بازیکنان پاک کرد. این ذهنیت ایجاد شده که در چند سال اخیر توان برد ژاپن را ندارند. کما اینکه ژاپن تیم باکیفیتی است، اما نقاط ضعفی هم دارند. در پست پاسر و پشت‌خط زن بازیکنان کوتاه قامتی دارند که می‌توانستند از نقاط ضعف آنان استفاده کنند. تا زمانی که این ذهنیت در بازیکنان ایران وجود دارد این اتفاقات رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: به گونه‌ای ایران مقابل ژاپن از پیش بازنده است. حریف مستقیم ایران در آسیا نیز ژاپن است، در صورتی که به لحاظ فیزیکی از آنان برتر هستیم، اما ژاپن در دریافت زحمت بیشتری می‌کشد و عملکرد بهتری دارد. در کل فکر می‌کنم که ذهنیت بازیکنان در بازی مقابل ژاپن بیشتر به ما صدمه می‌زند. نباید اینگونه باشد که به راحتی و با نتیجه ۳ بر صفر به ژاپن ببازیم.

صمدی یادآور شد: متاسفانه در تیم ملی والیبال در کنار بازیکنان روانشناس نداریم که روی بازیکنان کار کند. برخی از این بازیکنان جوان هستند و میدان‌های نخست خود در بازی‌های جهانی را تجربه می‌کنند. کادرفنی تیم مسئولیت بیشتری دارد که این بازیکنان را به لحاظ ذهنی برای بازی‌ها آماده کنند. باید بازیکنان را آماده می‌کردند که می‌توانند بر ژاپن غلبه کنند، کما اینکه این اتفاق در سال‌های گذشته برای ایران انجام می‌شد و به راحتی ژاپن را شکست می‌دادیم، اما در سه تا چهار سال اخیر متاسفانه شرایط تغییر پیدا کرده است و این ذهنیت ایجاد شده که توان شکست ژاپن را نداریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->